Windpark De Drentse Monden en Oostermoer

Net over de provinciegrens in Drenthe worden windturbines geplaatst als onderdeel van het windpark De Drentse Monden en Oostermoer. Verspreid over 50 vierkante kilometer komen 45 windturbines te staan. Het windpark komt in het noordelijk deel van de Drentse Veenkoloniën, in de gemeenten Borger-Odoorn en Aa en Hunze. De 45 windmolens worden geplaatst in zes lijnopstellingen. Die lijnen zijn verspreid over het gebied van Gasselternijveen, Drouwenermond, Nieuw-Buinen, 2e Exloërmond. De ashoogte van de windmolens is 145 meter. Het hoogste puntje van de molen op het moment dat een wiek recht overeind staat is 210,5 meter.

Bouw van het windpark

De laatste informatie over het windpark en de planning van de werkzaamheden kunt u vinden op de website van de ontwikkelaars. Wilt u op de hoogte blijven en actueel nieuws ontvangen? Dan kunt u zich aanmelden voor een nieuwsbrief.

Planschade

Het is niet meer mogelijk om een aanvraag voor planschadevergoeding in te dienen. Lopende aanvragen worden door de RVO afgehandeld.

Contactgegevens ontwikkelaars windpark

Telefoon: op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur: 085–016 13 58 (buiten kantoortijden en in het weekeinde voicemail)
E-mail: info@drentsemondenoostermoer.nl