Bewijs van in leven zijn

Het bewijs van in leven zijn (Attestatie de vita) is een schriftelijke verklaring dat een persoon in leven is.

Aanvragen op het gemeentehuis € 12,20
Online aanvragen € 13,50
Internationaal bewijs van in leven zijn € 16,60

Werkwijze

Een aanvraag doet u snel en gemakkelijk online. Wij sturen u de verklaring zo spoedig mogelijk toe. Ons streven is binnen 3 werkdagen.

Langskomen

In sommige gevallen kunt u de aanvraag niet online doen maar moet u langskomen op het gemeentehuis:

• Minderjarige kinderen moeten samen met een ouder langskomen.
  • Ook voor een internationaal bewijs van in leven zijn moet u langskomen op het gemeentehuis.

U kunt hiervoor een afspraak maken. Neem een geldig legitimatiebewijs mee.

Pensioenaanvraag

Als u het bewijs van in leven zijn nodig heeft voor een pensioenaanvraag, is de aanvraag gratis. De gemeente heeft dan wel een bewijs van de pensioenaanvraag nodig.

Voorwaarden

U kunt het bewijs van in leven zijn alleen krijgen bij de gemeente waar u ingeschreven staat. U moet zelf het bewijs van in leven zijn aanvragen.

Meenemen

• Komt u langs, neem dan een geldig legitimatiebewijs mee.
  • Is het voor een pensioenaanvraag? Neem dan een bewijs van de pensioenaanvraag mee.