
Veilig mailen
Wij willen goed omgaan met gevoelige informatie. Daarom sturen wij berichten en bestanden veilig. Sinds december 2025 gebruiken wij hiervoor Bastion 365. Op deze pagina leggen wij uit wat dit is en wat dit voor u betekent. Met Bastion 365 kunnen wij vertrouwelijke gegevens veilig versturen. Denk aan een besluit over een aanvraag. Bij deze e-mails gebruiken wij extra beveiliging. Dit heet tweestapsverificatie. Dat betekent dat u moet laten zien dat u de juiste ontvanger bent. Dit doet u met een code via sms. Zo kan niemand anders het bericht lezen, ook niet als iemand toegang heeft tot uw e-mail.
Hoe werkt een beveiligde e-mail?
Zo werkt het als u een beveiligde e-mail van de gemeente ontvangt:
- U krijgt een e-mail met de melding dat u een beveiligd bericht hebt ontvangen.
- In de e-mail staat de naam en het e-mailadres van de medewerker van de gemeente.
- Klik in de e-mail op ‘Bericht lezen’.
- Er opent een webpagina met het adres my.bastion365.net.
- U ziet een deel van uw mobiele nummer. Klopt dit nummer?
- Klik dan op ‘Verzend code’.
- U ontvangt een sms met een code.
- Vul deze code in op de website.
- U kunt nu het beveiligde bericht lezen.
- De medewerker van de gemeente kan zien dat u het bericht hebt geopend.
Klopt uw telefoonnummer niet?
Is het telefoonnummer niet juist? Klik dan op ‘Ik heb een ander telefoonnummer’ en daarna op ‘Bevestig’. De medewerker van de gemeente krijgt hiervan een bericht en neemt contact met u op.