Trouwen / geregistreerd partnerschap

Bent u van plan te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan? Meld dit dan bij de gemeente waar het huwelijk / geregistreerd partnerschap wordt voltrokken.

Werkwijze

Voor de melding van uw voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap in de gemeente Stadskanaal kunt u bij ons een afspraak maken. U en uw partner komen samen naar het gemeentehuis om melding van uw voorgenomen huwelijk of partnerschapsregistratie te doen.

Voorwaarden

De melding van uw voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap doet u minimaal twee weken tot maximaal één jaar voor de huwelijks- / partnerschapsdatum. De melding doet u in de gemeente waar het huwelijk wordt gesloten of waar het partnerschap wordt geregistreerd.

Meenemen

• Een geldig legitimatiebewijs van u en uw partner
  • Kopieën van de legitimatiebewijzen van uw getuigen
  • Eventueel aanvullende stukken indien woonachtig in het buitenland. Neemt u in dit geval eerst telefonisch contact op met de afdeling burgerzaken voor meer informatie.

Bij de ondertrouw betaalt u gelijk de kosten voor het huwelijk of geregistreerd partnerschap