Startmoment nieuwe online dienstverlening

14 november

Vandaag is het officiële startmoment geweest van onze nieuwe online dienstverlening. Inwoners kunnen vanaf nu eenvoudig online wijzigingen doorgeven en aanvragen doen. Het gaat onder andere om een uittreksel burgerlijke stand aanvragen, een verhuizing doorgeven of naamgebruik wijzigen vanwege huwelijk of partnerschap. Burgemeester Froukje de Jonge: “Dit is een mooie stap in onze online dienstverlening. Onze inwoners besparen tijd omdat ze niet naar het gemeentehuis hoeven en bovendien de aanvraag op een voor hun geschikt moment kunnen doen!”

Toegankelijk en gebruiksvriendelijk

U kunt uw zaken met ons regelen wanneer het u uitkomt. Bovendien is het online aanvragen of wijzigen veilig, ongeacht op welk toestel de aanvraag wordt gedaan. Het kan zowel met een smartphone, tablet of pc.  De identificatie verloopt namelijk via DigiD. Hierdoor is het niet nodig dat persoonsgegevens handmatig ingevuld worden. De gegevens van de aanvrager verschijnen na invoer van de DigiD automatisch. De online formulieren die de gemeente Stadskanaal aan gaat bieden zijn gecertificeerd met het waarmerk Drempelvrij. Dit houdt in dat voor bezoekers met een beperking de online formulieren ook toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn.

Deel op LinkedInMail dit Artikel

Delen via e-mail

https://www.stadskanaal.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/artikel/startmoment-nieuwe-online-dienstverlening-444.html