Vragen aan de gemeente

Veelgestelde vragen over zorg en gezondheid

Zorg en gezondheid

icon

Ik ben uitgenodigd voor een keukentafelgesprek. Hoe werkt dit? Het keukentafelgesprek is het gesprek dat u heeft met de gemeente als u behoefte heeft aan zorg of ondersteuning.


icon

Hoe regel ik onafhankelijke cliƫntondersteuning? De gemeente heeft gratis professionele onafhankelijke cliƫntondersteuning beschikbaar voor:


icon

Ik wil een verandering doorgeven voor een gehandicaptenparkeerplaats. Hoe doe ik dat? Heeft u een gehandicaptenparkeerplaats en is er iets in uw situatie veranderd dat hierop invloed heeft? Geef dat dan aan ons door.


icon

Is de gemeente Stadskanaal gestopt met huishoudelijke hulp (HH1)? Ja. Op 3 november 2014 heeft de gemeenteraad besloten om huishoudelijke hulp (HH1) over te laten aan de reguliere markt.


icon

Wanneer kom ik in aanmerking voor een persoonsgebonden budget (pgb)? U moet onder meer aan drie voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor een pgb.


icon

Hoe gaat de gemeente om met beschermd wonen? Bij beschermd wonen gaat het om het bieden van onderdak en begeleiding aan mensen met psychische problemen.


icon

Hoe ervaren inwoners van Stadskanaal de Wmo? Bekijk de uitslagen van het cliƫntervaringsonderzoek Wmo.


icon

Ik heb een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken, maar nu heb ik een andere auto gekocht. Wat moet ik doen? Als u een andere auto heeft gekocht, moet u zelf een nieuw onderbord met kenteken regelen.


icon

Welke regels gelden bij het gebruik van een Europese gehandicaptenparkeerkaart? Als u een Europese gehandicaptenparkeerkaart heeft, ontvangt u automatisch een brochure met de belangrijkste verkeersregels per land.

 
  • Startpagina
  • Veelgestelde vragen over zorg en gezondheid