Nieuwsbericht
17 okt

Cliënten tevreden over Wmo-ondersteuning

RSS

Wmo-cliënten van de gemeente zijn over het algemeen tevreden over de ondersteuning die zij krijgen. Van de Wmo-cliënten beoordeelt 78% de kwaliteit van de ondersteuning die zij krijgen als goed. 74% van de cliënten rapporteert positieve ervaringen over het contact met de gemeente. Dat blijkt uit het cliëntervaringsonderzoek Wmo over 2015 dat de gemeente heeft laten uitvoeren door het Sociaal Planbureau Groningen/CMO Stamm.

De gemeente is blij met de positieve resultaten. Desalniettemin biedt het rapport aanknopingspunten het (uitvoerings)beleid bij te stellen. Zo heeft de gemeente extra informatie over de mogelijkheid tot het inschakelen van onafhankelijke cliëntondersteuning opgenomen in haar voorlichtingsmateriaal over de Wmo. Uit het onderzoek bleek namelijk dat slechts een kwart van de cliënten bekend was met deze mogelijkheid.

De uitkomsten van het onderzoek zijn te benaderen via clientervaringsonderzoek-wmo.nl/groningen/stadskanaal . De resultaten kunnen op deze site vergeleken worden met de resultaten van andere gemeenten in de provincie Groningen.

Gepubliceerd op: 17 oktober 2016

Meer informatie

Gemeente Stadskanaal